XVIII Lectura Col·lectiva del Tirant

Des de la Coordinadora Alcoià-Comtat pel valencià i la Xarxa de Biblioteques Públiques d’Alcoi ens posem en contacte amb el vostre centre per convidar-vos a participar en la XXIII LECTURA COL·LECTIVA DEL TIRANT LO BLANC que farem el dijous 20 de novembre de 2025 al col·legi José Arnauda (el centre amfitrió enguany). Cada any, participen molts centres educatius d’Alcoi en una activitat que pretén retre homenatge a la nostra novel·la més universal i divulgar-la entre l’alumnat.
La novel·la valenciana Tirant lo Blanc és l’obra més internacional en la nostra llengua. Va ser editada el 20 de novembre de 1490 i per això, igual com en moltes altres poblacions amb què compartim llengua, fem actes de commemoració. Nosaltres en proposem un de senzill però ben útil: llegir en veu alta per moltes persones una de les nostres obres literàries senyeres del Segle d’Or.
La lectura col·lectiva serà en horari de 9:00 a 14:00.
Cada centre participant hi acudirà amb un sol grup d’alumnes (aula o triats), que llegiran els fragments que vos facilitarem en l’horari assignat.
Ens agradaria comptar amb la participació del vostre centre escolar. Per poder organitzar degudament l’activitat necessitem que ens contesteu abans del divendres 03 de novembre amb un correu electrònic, a l’adreça premsacoordinadoravalencia@gmail.com indicant en l’assumpte “Tirant 2025”. Al correu heu de posar:
- Nomi cognoms de la persona responsable del centre;
- Nom del centre;
- Correu electrònic de contacte;
- Franja horària que millor convinga;
Des de la Coordinadora pel valencià de l’Alcoià i el Comtat contactarem amb vosaltres, concretarem l’horari i vos facilitarem els fragments que llegireu.
Esperant trobar, un any més, una bona acollida, confiem que la proposta serà del vostre interés.